Opknappen 2006/2007

 

 

Op 17 oktober 2006 heb ik mijn nieuwe oude 3TA gekregen.

Ik heb deze een opknapbeurt gegeven en alles gecontroleerd en zonodig vervangen.

Hieronder staan summier mijn bevindingen.

 

 

12 oktober 2006 Utrecht

 

19 oktober 2006 Rijswijk

 

 

oud type kentekenplaathouder met origineel detail? (B-7)

Zat verstopt achter de reflektor.

 

 

29 oktober, blok slopen

 

wel zo lang mogelijk in het frame laten !

 

resultaat van geen olie in het koppelingshuis (maakt niet meer uit want is versleten, zie ketting)

 

cilinder eraf

 

 

beetje schoongemaakt en nu is ie klaar om uit het frame te halen

 

 

 

origineel lager? en nog in prima staat!

 

nog maar 1 pons in het dopje van de sludgepijp! Nu nog eruit halen ...........

 

oude details

 

lek in de tank gerepareerd

 

verder slopen!

 

28-11-06 gebroederlijk naast elkaar

 

ruimte gebrek

 

gronden

 

lakken

 

28-01-07 eindelijk weer wat in elkaar gezet

 

nieuw 50 tands tandwiel van Peter's

 

nog meer lakken

 

20-02-07 gaat er op lijken

 

oliefilter gemonteerd aan de steun van de zijtassen (past helaas niet ivm uitlaat ! (foutje)

 

uiteindelijk zo gemonteerd met een plaatje metaal, mooi is anders, je mot wat

 

bijna alles op z'n plek maar zoek nog een rockerbox want er zat een scheur in (laten vallen)

 

nu de lekkende voorvork nog

 

 

 

'nieuwe'rockerbox

 

ook weer klaar

 

deel electronische onsteking van Beck's

 

electronische ontsteking en spanningsregelaar gemonteerd

 

29 maart 2007: Vandaag voor het eerst de 3TA gestart en die liep binnen 4   trappen.

De elektronica van Becks doet het prima! Je moet wel wat extra draden trekken maar dat is allemaal goed te doen.

Het afstellen is ook vrij simpel, instellen met schijf op 30 graden maximale voorontsteking.

Ik heb de min nu aan het frame gemaakt zoals gebruikelijk bij moderne motoren. Dit i.v.m. de afgeschermde

(-) kabel van de elektronische ontsteking die bij beschadiging van de mantel contact kan maken met het frame (+).

 

nu de tassen nog en wat kleine restpunten

 

proefrit 17 april 2007

 

Belgie juni  2007 met 'reistassen'

 

Inmiddels ruim 1300 km gereden zonder mechanische pech (onderweg alleen een lekke voorband gehad).