Jan Gosselaar

(28-02-04)

Bij toeval ontdekte ik deze site, erg leuk, zeker omdat ik zelf ook een 3TA bezit (zie onderste foto).

Ik heb deze 3TA gekocht omdat ik in Venlo ben opgeleid tot ordonnans en dat was in 1971, voor mijn doen was dat redelijk laat maar dat kwam omdat ik jaren gevaren heb. Ik moest toen mijn rijbewijs voor de tweede maal gaan doen omdat een burger bewijs niet geldig was. Ik reed toen een HD-WLC. Het gekke is dat ik alleen nog foto's heb van Venlo (zie foto met Matchless) en niet van mijn legerplaats in Den Haag (bij brand verloren gegaan). Ik zat toendertijd, 1971/72, bij 543 VBD-bat. Ik zat bij de verbinding en liep op ministeries tussen de generaals en secretaresses en van dat type mensen, heel apart!  Maar de 3TA had mijn hart veroverd en jaren later in 1991 kon ik er een kopen in het dorpje Stompentoren in Noord-Holland van een oud ingenieur waterbouw en ik ben toen op mijn gemak aan het opknappen gegaan. Ik had bij de aankoop al gezien dat dit een perfect exemplaar was, nooit aan gerommeld en liep als een speer. Ik zelf heb het blok nog nooit open gemaakt want dat is niet nodig, alleen wat tandwielen, achter ketting en o-ringen vervangen. Wel heb ik de Solex laten vervallen en heb er een elektronische ontsteking op gezet wat geweldig is, hij start zo ook na een tijd rust.

 

Jan Gosselaar

 

 

Het embleem op het voorspatbord van bovenstaande motor is van het Nationaal Commando ( Natco ) het vroegere Nationaal Territoriaal Commando ( NTC ) gelegerd in de Prins Willem Alexander kazerne in Gouda. Deze staf wordt op dit moment gereorganiseerd en zal in zijn geheel opgaan in andere staven binnen de KL. (met dank aan Peter Koster).